MEK - Visit Finland Finnish Tourist Board
Sök
Sök
 
Kontaktupgifter
Respons

Visit Finland Nyheter Januari 2014

Japan och Kina - ”Betydelsefulla bemötanden”. Visit Finland -kampanjerna börjar i mars och april. Samla ihop aktörerna i ditt område och kom med!

Suomenlinna Island in Helsinki, Finland

Japan – ”Betydelsefulla bemötanden”

Visit Finland-kampanjerna i Japan börjar i mars 2014

Anmäl dig senast 26.1.2014 per e-post till adressen ulla.makela@visitfinland.com

Samla ihop aktörerna i ditt område på webbplatsen för den kommande produktkampanjen i Japan. Teman för kampanjen är Kulturella toner och Tystnad, tack. Kampanjen genomförs som en fortsättning till imagekampanjen och överlappar den delvis.

Deltagaravgiften per samarbetspartner är 5 000 euro och kan fördelas mellan de övriga aktörerna i området.

Målområde: Stortokyo
Tidpunkt: 1.3–30.4.2014, imagedel i mars (drömfas), produktkampanjens marknadsföringsperiod på 3–4 veckor i april
Koncept: "Lekfull Design" – kultur och design som inspirationskällor, naturen och dess helande krafter som energigivande faktorer"
Helhetsbudget: 300 000 euro (inklusive imagekampanjen)

Läs mer här (på finska)

Esplanade Park in Helsinki, Finland

Road Show i fem städer i Kina.

Tidpunkt
23.3—1.4.2014

Målet är att locka till platsen 50–70 intresserade köpare i varje stad. Även återförsäljare bjuds in. Road Showen består av seminarier och workshopar. Vi efterlyser nya idéer särskilt med tanke på köparna för att expandera sommarens produktion och diversifiera vintern. Bland köparna på varje ort lottar vi ut priset VF/Finnair-besöksresa till Finland (5 x 1 pax), gruppresan sker i början av september 2014.

Plats
Hongkong, Shenzen, Chongqing, Shanghai, Peking

Deltagaravgift 900 euro/företag/person/stad, en extra person från samma företag 200 euro/stad.
Anmäl dig senast 31.1.2014

Läs mer (på finska) här

Kina – ”Betydelsefulla bemötanden”

”Betydelsefulla bemötanden”, kampanjen Mad about Finland – Visit Finland i Kina börjar 1.4.2014. Det övergripande konceptet är detsamma i Kina och Japan och gäller under hela imagekampanjen (3 v.). Valet av ämne inom konceptet varierar marknadsvis.

Anmäl dig senast 28.2.2014 per e-post till adressen ulla.makela@visitfinland.com

Samla ihop aktörerna i ditt område på webbplatsen för den kommande kampanjen i Kina. Temat för kampanjen är Vild och fri.


Deltagaravgiften per samarbetspartner är 5 000 euro och kan fördelas mellan de övriga aktörerna i området.

Målområden: Shanghai (som en fortsättning till imagekampanjen) samt Peking och Hongkong
Målgrupp: moderna humanister på kinesiskt vis som söker äkta upplevelser, "Indieresenärer – explore the world independently and freely", 30–39-åringar.
Helhetsbudget: 500 000 euro (inklusive imagekampanjen)

Läs mer här

Attractions in Finland, Linnanmäki amusement Park in Helsinki

Försäljningsevenemang i Ryssland och OSS-länderna:

Det traditionella evenemanget Visit Finland workshop / Russia & CIS-countries hålls i år i Åbo 20–22.5. Cirka 100 researrangörer bjuds in från Ryssland, Ukraina, Vitryssland och Kazakstan.

Sista veckan i augusti ordnar vi försäljningsevenemang i
fyra ryska tillväxtcentrum: Nizhny Novgorod, Samara, Rostov och Krasnodar. Under försäljningsrundan öppnas vintersäsongens försäljningsperiod för 2014–2015 tillsammans med julgubben. Anmälan till evenemangen inleds inom den närmaste framtiden.

I OSS-länderna erbjuder vi möjligheten att
delta i seminariet Estland-Finland och workshopen i Minsk i Vitryssland 12.3. Deltagandet i evenemanget är gratis, du kan anmäla dig via webblänken här senast 31.1.

I Ukraina deltar vi i höstens största
resemässa i Kiev 1–3.10 och i workshoparna i Kazakstan i slutet av oktober. Anmälan till evenemangen inleds på våren.


Nordic Marketing ordnar en workshop under konceptet In Association with Visit Finland i Murmansk 3.4. Anmäl dig
här.

Läs mer om aktiviteter i Ryssland här

National airline of Finland, Finnair

Representantförändringar vid Visit Finland

Visit Finlands åtgärder i Indien upphörde från och med i år, men vår förra representant Papori Bharati fortsätter med marknadsföring inom ramen för sitt eget företag. Kontakta Papori om du siktar på Indien. Läs Paporis meddelande på engelska på mek.fi här.

Visit Finland-representanten Maija Loikkanen har sagt upp sig från och med i år. Åtgärderna i Italien fortsätter med PR-byrån och i övriga ärenden fungerar Anne Lind som kontaktperson.

anne.lind@visitfinland.com, 040-5704335

Läs mer om våra aktiviteter här

 
Uppdaterad 01/22/2014 Back Print
 
 
Relaterade länkar
Mässan och försäljningsevenemangen
Mer om marknaden (på finska)
MEK - Visit Finland